خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/09 - 13:54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
گلرو تاکیدکرد:

لزوم حفظ و صیانت از فرهنگ بومی و زبان سمنانی

نماینده مردم سمنان،مهدیشهر و سرخه در مجلس در دیدار با اعضای موسسه سمن بویان سمنان و جمعی از اهالی فرهنگ و قلم برصیانت از فرهنگ بومی و زبان سمنانی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،  همزمان با میلاد باسعادت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع)، نشست ویژه ای با موضوع احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی موسسه خیریه مهد کرامت سمنان، در مجتمع فرهنگی هنری کومش با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدوس امام جمعه موقت سمنان، عباس گلرو نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، سردار شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور، دکتر جدیدی رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه مهد کرامت، جمعه ای نائب رئیس اول اتاق بازرگانی استان، حیدری پور مشاور وزیر بهداشت، دکتر خیرالدین مشاور عالی وزیر علوم، ریواده معاون سیاسی امنیتی استانداری، بهرامی فرماندار، مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از نخبگان و فرهیختگان برگزار شد.



در پایان این نشست مراسم کلنگ زنی در محل احداث بیمارستان با حضور مسئولان و خانواده های شهدا بویژه پدر شهیدان علومی و جدیدی برگزار شد.



همچنین نماینده مردم سمنان،مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با حجت الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، دیدار و گزارشی از تحولات داخلی و خارجی، عملکرد مجلس و اقدامات در حوزه انتخابیه ارائه کرد.



عباس گلرو  نماینده مردم سمنان،مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای موسسه فرهنگی هنری سمن بویان سمنان و جمعی از اهالی فرهنگ و قلم و فعالان فرهنگی پیرامون حفظ زبان سمنانی بعنوان میراث ناملموس و ضرورت تقویت زیرساخت های فرهنگی در جهت ترویج زبان مادری به نسل های آینده گفتگو کرد.



حفظ و صیانت از فرهنگ بومی و زبان سمنانی از موضوعات این نشست بود.



به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان استان سمنان،جشن ناشنوایان با حضور نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس ،فرماندار سمنان، رئیس فدراسیون ورزشی ناشنوایان کشور، مسئولان کشوری و استانی در سالن همایش بانک ملی سمنان برگزار شد.



نماینده مردم با تبریک هفته جهانی ناشنوایان، از خدمات کانون و هیات ورزشی ناشنوایان استان سمنان تقدیر کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم به حقوق اجتماعی ناشنوایان توجه ویژه خواهد کرد.



گلرو بر آمادگی خود جهت حمایت و کمک به ناشنوایان در استان و حوزه انتخابیه تاکید کرد.



بهره برداری از اینترنت پرسرعت همراه اول در چهار روستای حوزه انتخابیه



 همچنین به منظور ارائه خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت همراه اول در روستاهای حوزه انتخابیه،با پیگیری "عباس گلرو" نماینده مردم  سمنان، مهدیشهر و سرخه با وزیر ارتباطات و نشست های متعدد با معاون وزیر و مجری ارتباطات روستایی و همچنین مدیرعامل همراه اول، به همت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و اداره کل مخابرات و ارتباطات سیار استان، اینترنت پرسرعت روستایی در روستای آبخوری در شهرستان سمنان، روستاهای سراور و لرد در بخش شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر و روستای اروانه در شهرستان سرخه از نعمت اینترنت پرسرعت روستایی برخوردار و به شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول کشور متصل شدند.



با اخذ مجوزهای لازم، بزودی روستاهای افتر، رودبار و مرگسر نیز به اینترنت پرسرعت همراه اول متصل خواهند شد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 369135
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار